Vad händer ?

Måste berätta vad som hände här hemma igår.
Var ju som sagt hemma från skolan.
Och strax efter 11 på förmiddan så börjar plötsligt brandlarmet tjuta! Jag flyger upp ur sängen och springer upp på övervåningen. Där möts jag av ett rökfyllt kök och en rädd hund.
Ser att det står en stekpanna med olja i på spisen som är på. Lyckas få bort stekpannan och stänga av spisen.
Öppnar dörrar och fönster för att vädra, samtidigt som jag viftar med en tidning framför brandvarnarn för att granarna inte ska höra.
HJÄLP va rädd jag va ! Riktigt obehagligt. Som tur va gick allt bra och det han aldrig börja brinna.
Känns som om det va meningen att jag skulle va hemma. Om jag inte hade varit det så hade nog huset brunnit ner.
Var ju själv hemma... :/
 
 
Sen idag hände en grej till. På salongen.
Jag får en heeeeel burk med varmt vax över min högra hand.
Skönt ? Nej fyfan va ont det gjorde.
Så nu har jag lagomt ont i handen och hoppas till guuud att det inte blir några blåsor.
 
 
Så nu undrar jag, vad kommer hända imorgon ??
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0