Fyfan.

Ibland undrar jag seriöst vad det är för fel på Fredrik Reinfeldt ?!
Jobba tills man är 75, allvarligt ?
Jag säger absolut inte att hans jobb är lätt, men jag skulle vilja se han jobba på en fabrik, lyfta tunga saker, ha ett mer praktiskt arbete, jobba med detta i 50 år, och gå i pension vid 75. Mmm tjena ! Skulle vilja se han ha det jobb han har nu tills han är 75.
Vissa jobb ger mer slitage på kroppen än andra. Hur freeesh kommer jag va som hudterapeut vid 70 ? Haha.
Men jag slutar aldrig att förvånas av hans dumma idéer. Pinsamt är vad det är.
Men jo visst. Vissa kanske villjobba tills dom är 75. Låt dom göra der då isåfall. Men dom som inte vill då? Ska dom bli tvingade? Ska dom tvingas att jobba med sina gamla kroppar och riskera att bli mer utslitna?
Nej fyfan va arg jag bli på sånt här !
Man vill inte bli gammal när man ser ur dåligt man kommer bli behandlad. Man betalar ju för fan skatt hela livet för att kunna få vara säker på att man ska kunna bli väl omhändertagen sen. Men nej, tydligen kan man inte ens bli det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0