Make-up

Idag hade vi make-up på schemat. Vi fick massa kul :) Bla. ett penselsett, en platta med maaaassssaaa skuggor och rouger, mascara, och pennor :) Så idag skulle vi lära oss att lägga grunden, allstå concealer och foundation. Även lite teknik om hur man lägger solpuder snyggt. Jäklar va svårt det är. Har aldrig sminkat någon innan. Svårt men kul :)
Vi ska även lära oss att lägga snygga skuggor, sota, dags make-up, kvälls make-up och brud make-up :D

Imorrn har vi ans.beh. och då ska vi färga fransar, wihooo :) Kommer bli såååå snyggt! Om den som gör på mig är duktig vill säga.

Nu ska jag börja städa lite här på mitt lilla rum. Måste ju vara fint när Linda kommer :D Så när jag har slutat skolan imorgon så är min fina vän i stan och väntar på mig :)



Kommentarer
Postat av: Anna o Emil

Oh så roligt med smink du kommer bli super duktig på detta :D SÅ STOLT över dig kan inte sluta säga det! Ha en bra helg nu töösen så ses vi snart :)!



Btw, jag dyker in hos Elin efter att jag slutat kl. 13.00 när du är hemma :) Om du vill öva på mig innan kvällens bravader :)

2012-02-10 @ 11:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0