Det här med mat.

Ligger hemma i sängen och tycker lite synd om mig själv. Har feber och en redig förkylning.. Inge kul :( Tur att det är helg så jag inte missar något i skolan.
Men har precis fått i mig lite mat iaf. Blev rostbiff och potatissallad haha. Orkade verkligen ínte laga något, men det är väl okej eftersom jag mår dåligt eller ?

Känner att jag vill ta upp en grej. Och det är detta med mat och dieter. Känsligt ämne, jag vet.
Jag tror på att en varierad kost är det bästa för kroppen och sitt välmående. Det är inte hälsosamt att ta bort någonting ur kosten.
Tänker ta LCHF som exempel.
Du tar bort kolhydraterna ur kosten. Kolhydrater är bland det viktigaste som din hjärna behöver för att fungera som den ska. Och om man dessutom tränar så behöver kroppen alla näringsämnen.
Dieter kan funka ett tag, för att tappa vikt, men man ska inte leva med dom. Jag tror inte att det är bra.
Som det där med hjärnan. Tillslut kan man känna sig lite "trög", hänger inte med riktigt. Och detta för att man inte tillför kolhydrater till hjärnan.
Vill absolut INTE peka ut någon, säger bara vad jag tycker och tänker. Och alla tycker olika.
Jag tror att äter man lagom av allt och rör på sig så behöver man inte någon diet eller utesluta något.

Nu vart detta mycket text. Men va bara tvungen att skriva av mig.
Läser ju som sagt anatomi nu, och där kommer vi in lite på näringslära. Tror till och med att vi har en hel kurs som heter så ?

Anyway...
Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på film och äta glass resten av kvällen för jag är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0